Lejon Media kampanjar med ”Herr Tegnér” – ”ett mer kreativt manér”
Bingo Rimérs bolag Lejon Media gör kampanj med Galatea för varumärket ”Tegnér och Son”.
Lejon Medias nya kampanj bygger på historien om ”Tegnér & Son”. En historia som tog sin början för redan 130 år sedan då Esaias Adolf Tegnér och Christian Wilcken grundade den legendariska vin- och sprithandeln ”Tegnér & Wilcken”. Man producerade inte bara vin och sprit, utan också glögg.
År 2011 lanserades den skandinaviske importören glöggen Tradition Ekologisk Vinglögg, och sedan dess har produkten varit en återkommande glögglansering.
Den nya kampanjen utgår alltså från den långa historien om ”Tegnér & Son”. Ansiktet utåt i Lejons reklamkoncept är Herr Tegnér, som kommer synas på varje glöggflaska och affisch.
– Den bygger på karaktären Esaias Tegnér och Galatea ville ha ett mer kreativt manér, och ett helhetsgrepp på sin nya alkoholfria produkt. Vi ville personifiera Herr Tegnér och skapa en karaktär som man kan spinna vidare på flera gånger om. Jag tror det kommer sticka ut och ligga rätt i tiden, säger Viktoria Wyckman, CEO på Lejon Media, till Dagens Media.
Viktoria Wyckman beskriver Lejons kampanj för Galatea och varumärket ”Tegnér och Son” med orden ”Dåtid möter nutid”.
Kampanjen lanseras i tunnelbanors rulltrappor, stortavlor på tunnelbanan och spårvagnar med start nästa vecka.
Bingo Rimérs bolag Lejon Media har tillsammans med Viktoria Wyckman även ansvarat för bland annat ”Hemma hos Strage” en podd med Fredrik Strage i samarbete med Sonos och en kampanj för SSF med Anitha Schulman, Paula och Sara Sommerfeld.
Teamet bakom kampanjen:
Byrå: Lejon
Kund: Tegnér & Son
Fotograf: Viktoria Wyckman
Art Director: Gustaf Boman
Retusch: Robin Olofsson
Kreativt team: Viktoria Wyckman, Gustaf Boman
Kundansvarig: Bingo Rimér
Läs hela artikeln på: http://http://www.dagensmedia.se/marknadsforing/kampanjer/lejon-media-kampanjar-med-herr-tegner-ett-mer-kreativt-maner-6807741
Share your thoughts